maandag 7 april 2014

MDS Monday, deel 4

Hoi allemaal!

En hebben jullie de techniek van vorige keer ook allemaal uitgeprobeerd? Ben wel heel benieuwd wat jullie ermee gemaakt hebben!

Deze week heb ik weer wat uitgezocht wat je kunt maken, in combinatie met een digitale snijmachine. 
(Silhouette, Cougar, etc.)

Snijpatronen maken met MDS ponsen.
Eerst weer even een filmpje met hoe het precies werkt.



TIP:
heb je Inkscape of Make the Cut op je computer staan, daar kun je bestanden inlezen die een extensie hebben van .svg. Alle MDS ponsen hebben dit formaat, en kun je dan ook rechtstreeks inlezen in het programma en eventueel gelijk uitsnijden als je je Silhouette daar aan gelinkt hebt.

En dit is uiteindelijk de kaart die ik ermee gemaakt heb.


De groene scallop kaart is uitgesneden met mijn snijmachine en de digitale Scallop Square Punch. Het leuke hieraan is, dat je dit zo groot kan maken als je zelf wilt... 
In mijn snijpatroon had ik ook nog 3 x een ster ingezet, zodat dit in 1 keer uitgesneden kon worden.
Hierachter een stukje zilver glimmerpapier geplakt.

De pijl en het kaartje zijn uitgeprint in MDS ( nadat ze eerst in de kleur Old Olive veranderd zijn ) op Whisper White. En deze gewoon uitgeknipt en de randjes even beinkt met Old Olive inkt.

Zo zie je maar weer... MDS is zo leuk en gemakkelijk te gebruiken in combinatie met stempels en papier.... ( want ja, het vliegtuig is naderhand met zwarte Stazon inkt op het kaartje gestempeld. )

Met recht een hybride kaartje zo!

En nu ben ik heel benieuwd naar jullie kaartjes/scrapprojecten.....
Als jullie wat gemaakt hebben, laat een berichtje achter.. dan kom ik ff spieken.... :-)


Groetjes

Gebruikte MDS artikelen:
Scallop Square Punch
Star Punch
Designer Kit Travel Log embellishments:
- This way
- We got there







1 opmerking:

  1. Mmm je maakt me acuut nieuwsgierig door je uitleg! Misschien een goeie tip om. Mijn silly uit het stof te trekken!! Thanks voor je post!

    BeantwoordenVerwijderen

BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS